O nas
STRONA GŁÓWNA >>

Dzisiaj jest Sobota, 15 Grudzień 2018 r. Imieniny: Celiny, Ireneusza, Niny

Wywiady

Wywiad z członkiem zespołu Deep Forest - Michelem Sanchezem. STRONA: 2

- Jednym z najlepszych francuskich ''towarów eksportowych'' jest wasza muzyka taneczna. Czy osobiście podobają ci się płyty Air, Daft Punk, Cassiusa i innych?
- Tak, oczywiście! Bardzo lubię też albumy innych francuskich kapel, mniej znanych niż te które wymieniłeś, ale równie dobrych: Roudoudou czy Imotet. Lubię sposób, w jaki miksuje się muzykę na tych płytach. Parę lat temu mieliśmy we Francji prawdziwy boom na zespoły wykonujące muzykę taneczną. Obrodziło tylko w powtarzające się, ściągające jedni od drugich bendy. Ale teraz widać, że była to wyraźna moda, z której niewiele wynikło: chodziło tylko o to by czyjś kawałek był grany w klubach ''choćby nie wiem co!'', a nikt nie zastanawiał się czy jest dobry czy nie. Daft Punk zaszli tak daleko, bo udało im się wymyślić nową formułę, nowy styl opierający na mieszaniu ze sobą dźwięków z sprzed lat, z brzmieniem teraźniejszości.
- W dyskografii Deep Forest trudno doszukać się jakiejś dużej ilości remiksów waszych kompozycji. Czy nie jest więc tak, że trochę boicie się remiksów i traktujecie je jako ''zło konieczne'' na potrzeby parkietów?
- Rozumiemy rolę remiksów i w pełni zgadzamy się z tym, że przedłużają one często żywot nagrań oryginalnych. Nieraz dochodzi jednak do zaciętej dyskusji między nami a naszą wytwórnią płytową, zwłaszcza kiedy proponują nam kogoś, na kogo nie chcemy się zgodzić. Ma to nieraz miejsce w różnych przyczyn - nieraz jest on znany, popularny, albo po prostu jego nazwisko gwarantuje granie w klubach lub sukces kawałka na listach przebojów. My na przykład często wolelibyśmy kogoś bardziej niezależnego, z tanecznego ''undergroundu'', który może bardziej liczyłby się z oryginałem. Jak na razie na szczęście tym ''decydującym głosem'' jest cały czas nasze zdanie.
- A czy nie uważacie że remiksy pozbawiają waszą twórczość czegoś tak ważnego, jak klimat kompozycji?
- Nie, po sposób w jaki my komponujemy też opiera się na zasadzie remiksu. W oby przypadkach dużą rolę odgrywają maszyny, samplery czy edytory. Wszystko co nagramy, nawet perkusję czy bębny, wgrywamy do ProToolsów i wycinamy, kopiujemy, wklejamy różne fragmenty. To tak jak z remiksem. Prawda, że muzyka która powstaje bardzo się od siebie różni, ale tak długo jak remiks niesie ze sobą istotne elementy oryginalnego nagrania, jest po prostu dobrze zrobiony. Powstaje tylko pytanie o atmosferę - i ona też zależy od osoby miksującej. Niektórzy remikserzy potrafią stworzyć odpowiedni nastrój nawet w remiksie.
- Porozmawiajmy o procesie w jaki nagrywane są wasze płyty. Czy tym razem najpierw powstał pomysł na płytę a dopiero potem szukaliście do niego odpowiednich kompozycji, czy odwrotnie?
- Najpierw musieliśmy gdzieś wyjechać, żeby posłuchać i nagrać taką muzykę tradycyjną, która jeszcze nie pojawiała się w naszej twórczości. Tym razem z Ericem udaliśmy się do Tokio, do Indii i tam nagraliśmy trochę tradycyjnych pieśni. Kiedy wróciliśmy do Francji jakieś dwa lata temu, żeby zacząć pracę nad nowym albumem, założyliśmy sobie pewien plan, co tym razem będzie motywem przewodnim tej płyty. Zaczęliśmy komponować, najpierw oddzielnie, potem porównaliśmy to czego dokonaliśmy i dodawaliśmy nowe dla Deep Forest instrumenty, na przykład ''żywą'' perkusję i gitary. Okazało się, że nasze pomysły zmierzały w tą samą stronę - chcieliśmy nadać naszej muzyce zupełnie nowe brzmienie. Potem poznaliśmy takie wokalistki jak Beverley Jo Scott, Anggun czy Angelę McCluskey - nieraz nawet nie osobiście, ale dzięki ich płytom czy piosenkom w radiu. Pomyśleliśmy, że teraz dla odmiany na płycie zaśpiewają angielskie czy amerykańskie głosy, bo to też część tzw. nurtu ''world music''. A nigdy wcześniej przez nas nie wykorzystywana.
- Skąd wziął się w takim razie tytuł całej płyty - ''Music Detected (Muzyka odkryta)''?
- Był to tytuł piosenki, którą nagraliśmy na tą płytę. Zdecydowaliśmy się na ten tytuł, bo muzyka Deep Forest zawsze pochodziła z komputerów, a ludzie już potem sami wyczuwali w niej emocje i piękno.
- Właśnie patrzę na spis piosenek na płycie i nie widzę tam jednak utworu pod tytułem ''Music Detected''.
- Tak, ostatecznie nie trafiła ona na płytę. Ale tak spodobał się nam jej tytuł, że nazwaliśmy nim cały album (śmiech).

Dodatkowe informacje: www.deepforest.com

<< Poprzednia strona | 1 | 2 | 3 | Następna strona >>
Muzyka polska
CO NOWEGO?
STARE, NOWE I NAJNOWSZE
SHOW MUST GO ON!
NA POWAŻNIE
NAJ...LINKI
Muzyka zagraniczna
CO NOWEGO?
STARE, NOWE I NAJNOWSZE
SHOW MUST GO ON!
NA POWAŻNIE
NAJ...LINKI
Muzyczny deser
MUZYKA Z GŁOŚNIKA...
EKRANIZACJA
LISTY PRZEBOJÓW
CHWILA WYTCHNIENIA
NO TO GRAJ
TROCHĘ SOFTU
NA FALI
UJAWNIJ SIĘ
WYWIADY
SZAŁ CIAŁ
PIGUŁKA
Muzyczny odlot
WYDARZENIA KULTURALNE
MODERN ROCK REV.
Listy przebojów
BILLBOARD SINGLES (18.02)

1. ED SHEERAN - Shape Of You

EUROCHART SINGLES (21.02)

1. ED SHEERAN - Shape Of You

UKCHART SINGLES (21.02)

1. ED SHEERAN - Shape Of You

Subskrypcja
ZAREJESTRUJ SIE (NOWY FORMULARZ)
Muzyczne szukanie
 
 
 

Tysiące tanich przedmiotów!
Tysiące tanich przedmiotów!

W górę

DNC | REKLAMA | POCZTA | POMOC | ZUIOP

Wszelkie prawa zastrzeżone - DNC WebDesign 2000 - 2018