O nas
STRONA GŁÓWNA >>

Dzisiaj jest Czwartek, 28 Marzec 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota, Soni

Wywiady

BLONDIE - wywiad. STRONA: 2

JAKA JEST RÓŻNICA MIĘDZY NOWYM ALBUMEM, A WASZYMI WCZEŚNIEJSZYMI PŁYTAMI?
DEBBIE HARRY: Jest bardziej wyrafinowana, opowiada o teraźniejszości. To znaczy nie mam na myśli, że próbujemy kreować płytę Blondie, korzystając jedynie z naszej reputacji sprzed lat. Próbowaliśmy nagrać album, który będzie częścią naszej teraźniejszości. Tego jak myślimy i żyjemy teraz.
CHRIS: Myślę, że nasze starsze płyty, jak na tamte czasy, były dość wyrafinowane, a my zawsze staraliśmy się robić coś, co było inne, coś co miało wstrząsnąć sceną. I ta płyta też taka jest. Ale minęło 20 lat, w ciągu których style muzyczne wielokrotnie powtarzały się w różnych konfiguracjach. To jasne, że w tej sytuacji nie jest łatwo zaproponować coś, czego nikt jeszcze nie słyszał.
DEBBIE HARRY: Myślę, że w tej chwili jesteśmy w stanie pod każdym względem dać z siebie dużo więcej niż kiedyś. Piszemy lepsze piosenki i dajemy lepsze koncerty.
JIMMIE: Ta płyta jest kontynuacją czegoś, co rozpoczęliśmy już dawno. Stawaliśmy się zespołem eklektycznym, który może zagrać wszystko. I generalnie taka jest ta płyta.
JAK TO JEST BYĆ IKONĄ POP KULTURY?
DEBBIE HARRY: Hmm…kiedy po raz pierwszy zdałam sobie sprawę, że osiągnęliśmy ten status wydaje mi się, nie wiem, że nasza aktywność sceniczna raczej się obniżyła. I wtedy nagle uderzyło mnie to, że nagle ludzie zaczęli mnie postrzegać w inny sposób. Zdałam sobie sprawę, że jeśli wytrwasz na scenie dostatecznie długo i uda ci się utrzymać przyzwoity wizerunek, to jesteś OK, stajesz się ikoną. I tak właśnie się stało w naszym przypadku.
CLEM: Dorzuciłbym do tego odrobinę godności i prawości.
DEBBIE HARRY: Tak.
CLEM: O to właśnie chodzi.
CLEM: I kiedy będziesz pisał podanie o pracę możesz zaznaczyć, że byłeś ikoną pop kultury.
DEBBIE HARRY: Wyciągnęłam z tego dla siebie same dobre rzeczy i chyba dzięki moje życie w przeciwieństwie do tytułu naszej płyty nie jest obciążone klątwą. Oczywiście płyta jest o sprawach bardzo ważnych jest, jak powiedział kiedyś Rupert Pumpkin: "Ważne jest, by naprawdę syfiaste rzeczy, które przydarzają nam się w życiu umieć zamienić w żart." Wiesz, to jest naprawdę genialny sposób na życie. Kiedy zdałam sobie sprawę, że zawsze był we mnie jakiś mroczny głos, który odzywał się we mnie w ten sposób (głęboki pomruk), wiedziałam, że tak naprawdę nie pracowało to dla mnie. I nie wiem, czy ma to jakiś związek, z tym jak widzi cię publiczność, jak cię odbierają. Być może ma.
OPOWIEDZCIE COŚ O PIERWSZYM SINGLU "GOOD BOYS"
DEBBIE HARRY: Ma tytuł "Good Boys". Jest to bardzo prosta piosenka pop z przyjemną melodią i fajnym tekstem. Typowa rozrywkowa rzecz..
CHRIS: Ten utwór bardzo mi się podoba. Myślę, że to z pewnością może być hit.
JAK DOSZŁO DO WSPÓŁPRACY Z JONASEM AKERLUNDEM, KTÓRY ZREALIZOWAŁ KLIP?
DEBBIE HARRY: Dlaczego zdecydowaliśmy się, żeby Jonas zrobił nam klip? Pracowałam z nim przy jego debiucie fabularnym "Spun". Grałam tam niewielką rólkę. Bardzo podobały mi się jego filmy wideo. I po zakończeniu pracy nad filmem "Spun" wiedziałam, że jego ironiczne poczucie humoru i szybki sposób pracy będzie tym co najlepsze dla naszego klipu. To bardzo stanowczy facet, a ja lubię pracować z takimi ludźmi. Dobrze wie, co robi, ufa swojemu instynktowi, ale jest odpowiedzialny, bardzo uważny i staranny. Dzięki temu praca z nim szła szybko, co bardzo mi odpowiada. Rzucaliśmy różne pomysły i w końcu powiedzieliśmy - zobaczmy, czy Jonas będzie zainteresowany tą robotą. I wszystko wyszło idealnie.
KTO BYŁ AUTOREM KONCEPCJI KLIPU "GOOD BOYS"?
CHRIS: To wideo to była terapia dla Debbie.
EBBIE HARRY: Terapią był raczej film, który zawsze bardzo lubiłam. Mało znany, niemy film, w którym w Hollywood zadebiutował Lon Chaney. To po tym filmie Hollywood się nim zainteresowało na poważnie. Chodzi o "He Who Gets Slapped" ("Ten, którego policzkowano"). Dla mnie ten film miał w sobie jakieś nieokreślone piękno, był bardzo dziwny. Wspomniałam o nim Jonasowi. Chciałam, żeby coś z tej atmosfery uchwycić w naszym klipie. To historia o porządnym facecie, który się zatraca. Od tego właśnie zaczęliśmy. Ponieważ reżyserem tego filmu był Szwed Jonas wybrał się do Szwedzkiego Instytutu Filmowego i tam go obejrzał po raz pierwszy. Zadzwonił do mnie zachwycony twierdząc, że musimy to zrobić, że to naprawdę jest świetne.
POWIEDZCIE COŚ O PIOSENCE "DIAMOND BRIDGE".
JIMMIE: Prace nad tym kawałkiem zaczęliśmy w moim studio. Nie miałem pojęcia co z tym począć. Takie utwory roboczo nazywaliśmy "Dugga", bo jest w nich taka sekwencja, idzie to właśnie tak: dugga- dugga-dugga-dugga. Więc nazywaliśmy je "Dugga Songs". Graliśmy "duggas" na koncertach w pewnej kolejności. Przyniosłem ten utwór Chrisowi, nie wiedziałem jak to dalej ująć, a Chris powiedział - Ty, to jest niezłe. Powinniśmy coś z tym zrobić. Pracowaliśmy wtedy z innym producentem, zanim jeszcze trafiliśmy na tego, który zrobił płytę i on nie wiedział jak to ugryźć. Więc zanim jeszcze usłyszała go Debbie razem z Chrisem schowaliśmy go do szuflady. Potem Debbie napisała tekst i tak piosenka "Diamond Bridge" otrzymała ostateczny szlif. Jestem bardzo zadowolony z tego kawałka. Myślę, że jest świetny.
CLEM: Od jakiegoś roku otwieraliśmy tym utworem nasze koncerty. Świetnie się do tego nadawał, bo to bardzo przyjemny i dynamiczny kawałek.
DEBBIE HARRY: Tekst jest o osiąganiu dojrzałości i, choć może się wydawać, że ktoś w moim wieku dorósł już dawno temu, ale ja myślę, że w życiu dojrzewa się wiele razy. To jest jak jakiś rodzaj objawienia...
CHRIS: Dorastanie jest teraz tematem 75% filmów, które powstają w Hollywood.
DEBBIE HARRY: Tak. Wszyscy jesteśmy zaprogramowani.
JIMMIE: Ale my wcale nie napisaliśmy zbyt wielu utworów na ten temat. Prawda Debbie?
DEBBIE HARRY: Zgadza się.
CLEM: Ona za to pisze dużo piosenek o dochodzeniu, jeśli wiecie o czym mówię.
DEBBIE HARRY: Piszę piosenki o dochodzeniu i samej drodze do niego.

Dodatkowe informacje: www.blondie.com

<< Poprzednia strona | 1 | 2 | 3 | 4 | Następna strona >>
Muzyka polska
CO NOWEGO?
STARE, NOWE I NAJNOWSZE
SHOW MUST GO ON!
NA POWAŻNIE
NAJ...LINKI
Muzyka zagraniczna
CO NOWEGO?
STARE, NOWE I NAJNOWSZE
SHOW MUST GO ON!
NA POWAŻNIE
NAJ...LINKI
Muzyczny deser
MUZYKA Z GŁOŚNIKA...
EKRANIZACJA
LISTY PRZEBOJÓW
CHWILA WYTCHNIENIA
NO TO GRAJ
TROCHĘ SOFTU
NA FALI
UJAWNIJ SIĘ
WYWIADY
SZAŁ CIAŁ
PIGUŁKA
Muzyczny odlot
WYDARZENIA KULTURALNE
MODERN ROCK REV.
Listy przebojów
BILLBOARD SINGLES (18.02)

1. ED SHEERAN - Shape Of You

EUROCHART SINGLES (21.02)

1. ED SHEERAN - Shape Of You

UKCHART SINGLES (21.02)

1. ED SHEERAN - Shape Of You

Subskrypcja
ZAREJESTRUJ SIE (NOWY FORMULARZ)
Muzyczne szukanie
 
 
 

Tysiące tanich przedmiotów!
Tysiące tanich przedmiotów!

W górę

DNC | REKLAMA | POCZTA | POMOC | ZUIOP

Wszelkie prawa zastrzeżone - DNC WebDesign 2000 - 2024